• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Finns det någon högre anhalt på kronofogden man kan vända sig till när handläggaren tar evigheter på sig att fatta beslut om skuldsanering?
Har du fått inledande? Eller är det det svaret du väntar på?
Min handläggare ringde för 3 veckor sedan, inte ett ljud sen dess.
Läser man hur det är för många andra brukar det ta ett par dagar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Sambon sökte juni 2020, inledande oktober. Tiden för överklagan av betalplanen gick ut för 2,5 vecka sen. Om ingen invände skulle den godkännas skrev handläggaren och ingen har invänt.
Hur lång tid har du väntat? Jag sökte juli 2020 inledande dec o inget klart ännu....
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Är det normalt att det tar minst 3 veckor för att få ett avslag/inledande efter handläggaren tagit kontakt första gången? Jag tycker att dom flesta brukar skriva att de tar ett par dagar. Jag har inte behövt komplettera eller något heller som kan dra ut på tiden
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Är det normalt att det tar minst 3 veckor för att få ett avslag/inledande efter handläggaren tagit kontakt första gången? Jag tycker att dom flesta brukar skriva att de tar ett par dagar. Jag har inte behövt komplettera eller något heller som kan dra ut på tiden
Beror nog helt på omfattningen av ditt ärende. Läst flertalet i tråden som fått vänta flera veckor om inte mer.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Beror nog helt på omfattningen av ditt ärende. Läst flertalet i tråden som fått vänta flera veckor om inte mer.
Ok, ja det är inte så omfattande direkt vad jag kan säga iallafall.
Ensamstående med fast inkomst som sökt sanering.
Inga barn, ingen sambo, inga konstigheter alls som gör att det ska behöva dra ut så mycket på tiden
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Ok, ja det är inte så omfattande direkt vad jag kan säga iallafall.
Ensamstående med fast inkomst som sökt sanering.
Inga barn, ingen sambo, inga konstigheter alls som gör att det ska behöva dra ut så mycket på tiden
Fast det kan ju vara därför det drar ut på tiden? Inga barn att försörja exempelvis. Handläggaren ska ju först och främst reda ut om du är kvalificerat insolvent eller inte, då ska hen tänka 10-15 år framåt och försöka lista ut om du på dessa 10-15 år har en ärlig möjlighet att betala bort dina skulder eller inte, jag tror inte man gör det på en pisskvart...

Sen beror det ju på hur tydlig du varit i din ansökan, kan ju vara så att hen måste kolla upp uppgifter du inte lämnat i din ansökan men som framkommit av erat samtal.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Fast det kan ju vara därför det drar ut på tiden? Inga barn att försörja exempelvis. Handläggaren ska ju först och främst reda ut om du är kvalificerat insolvent eller inte, då ska hen tänka 10-15 år framåt och försöka lista ut om du på dessa 10-15 år har en ärlig möjlighet att betala bort dina skulder eller inte, jag tror inte man gör det på en pisskvart...

Sen beror det ju på hur tydlig du varit i din ansökan, kan ju vara så att hen måste kolla upp uppgifter du inte lämnat i din ansökan men som framkommit av erat samtal.
Ja jo så kan det ju förstås vara, men tänker att jag har inte så mycket på sidan om så att säga som måste tas med i beräkningarna.

Jag har varit så tydlig jag kan vara både i min ansökan och i telefonsamtalet vi hade, ringde även upp ett senare efter det gått en tid, och hon sa då att det inte behövdes komplettera med något.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp